SøkMin side
Ofte stilte spørsmål

Internett

Informasjon om internett som tilbys i våre studentboliger

Alle våre studentboliger har internett inkludert i husleien, men noen områder har ikke trådløst internett. De boligområder eller boligtyper det gjelder har beboer anledning til å sette opp sitt eget trådløse nett!


Se oversikten lengre ned for hvilke områder/boligtyper dette gjelder.

Hva tilbyr vi til de forskjellige boligområdene?

Menyene under viser hvilken type internett vi tilbyr på de forskjellige boligområdene.

Merk!
Der vi leverer kun kablet nett kan beboer sette opp eget trådløst nettverk om ønskelig.
UiT Orakelet tilbyr ikke brukerstøtte eller feilretting på beboers egne routere.

Bor du på et boligområde der trådløsnettet heter "Samskipnaden", finner du ditt personlige passord for pålogging på MinSide.

Bor du på et boligområde der trådløsnettet heter "Eduroam", brukes samme pålogging som på din UiT-brukerkonto.

Hvordan får jeg brukerstøtte eller kan melde i fra om feil på nettet?

UiT leverer og drifter nettet til de fleste av våre boliger. UiT Orakelet leverer også brukerstøtte og skal bistå våre beboere med problemer som skulle oppstå.

Dersom du opplever problemer med nettet, eller ønsker brukerstøtte, ta kontakt med Orakelet på knappen under.

Merk at Orakelet ikke tilbyr support og feilretting på beboeres egne trådløse routere.

Trykk her for å finne brukerveiledninger, melde feil eller kontakte Orakelet

Vi anbefaler at du leser brukerveiledningene før du melder feil eller kontakter Orakelet

Patoskogen og Alma Halses er det Signal som leverer nett, og skal kontaktes ved feil. De kan kontaktes på telefon: 75 43 05 00.


Oppdatert 10.10.2024

Til toppen

Aktuelt fra Samskipnaden

Se alt fra aktuelt