Felleskjøkken og fellesrom vaskes og holdes i orden av den enkelte leietaker etter bruk. Kjøkkenutstyr plasseres i skap og skuffer. Leietaker holder sitt kjøkkenskap/skuff, samt plass i kjøl/fryseskap rent og rydding. Alle er ansvarlig for å påse at søppel pakkes forsvarlig inn i henhold til gjeldende kildesortering og tømmes hver dag i søppelcontaineren.
Vaskeliste
Der det er flere brukere settes det opp en turnusliste som viser hvem som har hovedansvar for renholdet hver enkelt uke. Hold søppelskap rent og ryddig, vask gulv, rengjør ventilator, vask fronter på kjøkkeninnredning, kjøl og fryseskap samt rengjør komfyr og stekeovn. Skal leietaker bort og er oppført på vaskelisten, må den enkelte selv sørge for å bytte. Kontroll av fellesareal vil bli utført av Samskipnaden med jevne mellomrom. Ved mangelfull renhold vil det gis en sjanse til å rengjøre. Hvis det ikke er gjort ved neste kontroll vil Samskipnaden vaske fellesareal på leietakers bekostning.