Serveringssteder
BoligportalSøk bolig!
Min side

Vaskeri

Informasjon om vaskeri i våre studentboliger

Oppdatert: 06.01.2021

Priser for vaskeri

Tromsø og Harstad: 22 kr
Alta:
15 kr
Narvik, Hammerfest og Svalbard:
Inkludert i leie

Miele Reservering

Alle studentboliger i Tromsø (bortsett fra Breivika og Forhåpningen) og Tordenskjold og Flåtenveien studentbolig i Harstad har vaskerier tilkoblet Miele sin portal.

Én vask koster 22 kroner og bruk av tørketrommel er gratis for alle. Nøkkelbrikken din er også din vaskeribrikke (vi har også egne vaskekort). Alle beboere mottar brikke, brukernavn og passord ved innflytting på eget skjema. Fikk du ikke brikke ved innflytting, kan du henvende deg til ditt campus sitt boligkontor.

Dramsvegen Panorama, Blokk 3 (den høyeste blokka) har appwash, og du trenger ingen vaskebrikke. Last ned vaskeappen på AppWash/Miele

På Dramsvegen Panorama og i Ørndalen er vaskepulver inkludert i prisen. Om du velger å ikke bruke vaskepulvere, koster vask likevel 22 kr.

Miele Reservasjon

Reserver vaskeri gjennom Miele (Tromsø og Harstad)

Reserver vaskeri

Betaling av vask

Man må forhåndsbetale for bruk av vaskemaskinene på nett. Har du glemt brukernavn og passord kan du henvende deg til ditt boligkontor, så får du oppgitt dette. Du kan endre passord ved førstegangs pålogging.

Logg inn i portalen til Miele.  Velg så ”konto/innbetaling” og deretter ”innbetaling til konto”. Her velger du det beløp du ønsker å innbetale. Følg så videre instruksjoner. Når bekreftelse mottas, er pengene overført vaskerikonto, og kan benyttes umiddelbart.

Refundering av restsaldo

Dersom du ønsker tilbakebetalt din restsaldo fra vaskerikontoen, kan dette gjøres fra samme side som du gjorde innbetalingen ved å trykke på tilbakebetalings-knappen. Dette må gjøres senest innen seks måneder etter at innbetalingen ble gjennomført, og kortet (Visa eller MasterCard) må fremdeles være gyldig. Det er ikke mulig å tilbakebetale restsaldo fra beløp som er innbetalt på annen måte enn via nettbank.

Skulle du være så uheldig å miste din brikke, er det viktig at du foretar en tilbakebetaling, og henvender deg til oss for å få utdelt nytt kort.

Reservere vasketid

Reservasjon av vasketid kan du gjøre både på Mieles nettside og direkte i vaskeriet. Reservasjonen er gyldig i 15 min etter reservert tid. Kommer du 15 min for sent til reservert vask fristilles maskinen, og andre kan benytte vaskemaskinen. Du vil bli belastet for reservert vask som ikke benyttes.

Når du reserverer på Internett, velger du ditt vaskeri via kartet. Pass på at du velger rett vaskeri. 

Om du ser at bookingen ikke vil bli startet av deg, kan du av-booke. Da slipper du å betale for den. Av-booker du ikke, vil du bli belastet.

Forhåpningen og Breivika studentboliger må skrive seg på listene i sine respektive vaskeri. Vi ber om at vaskelistene blir respektert, slik at alle får den vasketiden de har reservert.

Du kan også vaske uten reservasjon. Bruk da brikken din (Salto eller Miele-brikke) direkte på en ledig maskin. Tørketromler kan ikke reserveres på forhånd.

SMS-påminnelse

Det er mulig å få SMS-påminnelse om din reservasjon, eller at vaskemaskinen og/eller tørketrommelen er ferdig.

Når du starter maskinene i vaskeriet kan du be om en påminnelse om at vaskemaskinen eller tørketrommelen er ferdig, i form av en SMS til din mobiltelefon (kun norske telefonnumre er mulig). Trykk <SMS?> på displayet og legg deretter inn ditt mobilnummer. Neste gang du benytter kortet ditt i vaskeriet huskes nummeret. 5 minutter før maskinen er ferdig får du meldingen.

Du kan også be om varsling av reservert vasketid. Da kan du selv bestemme hvor lang tid i forveien du vil bli påminnet (inntil 24 timer) om din(e) reservasjon(er). Hvis du reserverer en periode som allerede er påbegynt, blir du ikke varslet.

SMS-varsling kan aktiviseres både i vaskeriet og på internett. Tjenesten er gratis.

Dersom du opplever problemer med bruk av vaskerisystemet, kan du først lese instruksjonen fra Miele. Ofte kan det hjelpe å prøve en annen nettleser. Google Chrome er erfaringsmessig den som fungerer best. Får du fortsatt ikke til? Ta kontakt med boligkontoret i åpningstiden, så hjelper vi deg!