Formålet med utstyrsfondet er å bistå studentforening med økonomiske midler for å gjøre investeringer i utstyr som har til hensikt å skape, opprettholde eller videreutvikle aktiviteter for studenter med tilknytning til UiT Norges arktiske universitet campus Tromsø.
Updated: 03.05.2022
Fondet er åpent for alle foreninger med tilknytning til UiT Norges arktiske universitet campus Tromsø.
Vi vet at noen studentforeninger har mulighet til å søke støtte hos sitt fakultet. Vi ber om at foreningen undersøker dette før dere søker midler hos oss, slik at vi sammen sørger for at så mange foreninger som mulig får mulighet til å motta støtte. Dette gjelder blant annet studentutvalg og linjeforeninger.
For vår del er det viktigste at det investeres i utstyr som kommer studentene til gode og fremmer økt aktivitet for foreningen og foreningens medlemmer.
Vi har valgt å ikke sette en maksgrense for hvor mye foreninger kan søke fra foreningsfondet, men vi ber om at det utarbeides et realistisk budsjett som er grundig gjennomtenkt. Norges arktiske studentsamskipnad dekker inntil 80% av totalkostnad av innkjøp. Det vil altså si at foreningen må finansiere de resterende 20% av totalkostnaden av investeringen andre steder enn utstyrsfondet for eksempel egenkapital eller spleiselag.
Søknaden skal inneholde
Det er ikke et krav til at alle kriterier er innfridd, men i en prioriteringssituasjon vil det bli lagt vekt på hvor stor del av studentmassen som eventuelt kan nås med investeringen som skal gjøres og generelt hvor mange kriterier som er dekt. Kontroll på investering kan forekomme.
Behandlingstid
Søknadsfrist for utstyrsfondet på vårsemesteret er 31.mai. Vi begynner behandlingen av søknadene når søknadsfristen er utgått. Vi vil etterstrebe at de som får innvilget støtte får beskjed om dette i utgangen av juni.
Søknadsskjema finner du her (legg til link). Søkere som mottar støtte, må følge oppgitt budsjett, det er derfor viktig å gjøre et godt forarbeid i forkant av søknadsskriving.
Frist for å innsende søknad på vårsemesteret 2022 er 31.mai.
Foreningene som er innvilget støtte vil motta et vedtaksbrev fra Samskipnaden hvor tildelt sum står spesifisert. Vår hovedregel er at støtte utbetales etter innsendt rapport, men om foreningen ønsker midlene utbetalt før man gjør investeringen må dere fylle ut dette skjemaet å sende det inn til oss på studentliv@samskipnaden.no.
Ved å fylle ut skjemaet bekrefter foreningen at vedtaksbrevet er mottatt og forstått, plan for investering er gjort og investeringen vil gjøres snarlig samt at rapport-skjema med kvitteringer sendes inn senest 6 uker etter at kjøpet er gjennomført.
Frist for rapportering er senest 6 uker etter at kjøpet er gjennomført og absolutt siste frist for rapportering er 31.oktober 2022.
Rapport sendes til studentliv@samskipnaden.no og skal inneholde:
Brudd på retningslinjer
Ved brudd på foreningsfondets retningslinjer, reserverer samskipnaden sin rett til å trekke tilbake midlene. Eksempel på brudd kan være at foreningen ikke rapporterer tidsnok på innkjøp eller sender inn dokumentasjon på kjøp som er gjort.
Spørsmål tilknyttet søknadsskriving sendes til studentliv@samskipnaden.no.
OBS! Endringer i retningslinjene kan forekomme underveis ved behov.