Foreningens profil, måten dere kommuniserer på og bruk av sosiale medier har mye å si, ikke bare for hvordan foreningen oppfattes utenfra, men også på rekrutteringen av nye medlemmer og deltagelse på arrangement.
Det er ingen vits å være på flere ulike plattformer om man ikke har tid, kapasitet eller kunnskap nok til å publisere flere ganger i uken. Vit hvem målgruppen deres er og hvor de befinner seg for så å bli enig om hvilke plattformer det er relevant for dere å være på. Når dette er bestemt så må dere bruke kanalene dere har valgt flittig.
Vår anbefaling er å holde seg til en eller to plattform og bruke de aktivt. Om man som studentforening skal klare å få følgere og holde seg i feeden til mulige medlemmer/deltagere på arrangement må man oppdatere siden sin flere ganger i uken og være interaktiv. Det holder for eksempel ikke å publisere noe en gang i måneden å forvente at man er relevant eller synlig for sine medstudenter.
Bli enig om hvilke plattformer dere ønsker å bruke, og sørg for at det finnes en plass der kontaktinformasjonen deres alltid er oppdatert. Samskipnaden Studentliv har en foreningsoversikt der dere kan legge ut denne informasjonen.
Vi anbefaler på det sterkeste å bruke kalenderen til Samskipnaden aktivt for å nå til studenter med arrangementene deres! Gå hit for å legge inn arrangement.